Med hjärtat på det rätta stället.

Kund

Tech­me­di­co

Tjänst

Web­b­ut­veck­ling / UX

Datum

2024

OM KUNDEN

Tech­me­di­co är spe­ci­a­li­se­rat på att skapa hjärt­säk­ra miljöer genom att erbjuda omfat­tan­de utbild­ning­ar i hjärt-lung­rädd­ning (HLR) och akut omhän­der­ta­gan­de och att öka trygg­he­ten på arbets­plat­ser, i hemmet och på fritiden.
 
Utöver utbild­ning­ar till­han­da­hål­ler Tech­me­di­co hjärt­star­ta­re och sjuk­vårdsar­tik­lar för att kunna bidraga till ökad säkerhet och bered­skap i sam­häl­let, med målet att fler ska kunna agera snabbt och effek­tivt vid akuta situ­a­tio­ner.

UTMA­NING­EN

Utma­ning­en med att skapa en webb­plats för Tech­me­di­co ligger i att balan­se­ra känslan av omtanke med det all­var­li­ga bud­ska­pet om liv­rädd­ning. Webb­plat­sen behöver förmedla värme och trygghet sam­ti­digt som den tydligt lyfter fram hur viktiga utbild­ning­ar­na och pro­duk­ter­na är för att rädda liv. Målet är att besö­ka­ren ska förstå att Tech­me­di­cos hjärt­star­ta­re och HLR-utbild­ning­ar är deras sätt att bidra till att fler över­le­ver akuta situ­a­tio­ner, och att varje del av deras arbete är en omsorgs­full insats för sam­häl­lets säkerhet och bered­skap.

LÖS­NING­EN

Vi tog oss an upp­gif­ten att skapa Tech­me­di­cos webb­plats med fokus på både omtanke och tyd­lig­het. Med en SMS-liv­räd­da­re i teamet fick vi vär­de­full insikt i hur man bäst för­med­lar det akuta värdet av Tech­me­di­cos utbild­ning­ar och pro­duk­ter. Vi byggde sidan för att balan­se­ra trygghet och allvar, så att besö­ka­ren enkelt förstår Tech­me­di­cos enga­ge­mang för att fler ska överleva akuta situ­a­tio­ner – utan att kom­pro­mis­sa med en känsla av omtanke och pro­fes­sio­na­lism.

exempel i mobil techmedico webb

Varje hjärta räknas!

Vi vill tacka för för­tro­en­det att få vara en del av Tech­me­di­cos viktiga arbete. Till­sam­mans bidrar vi till att fler kan agera i akuta situ­a­tio­ner och göra skillnad när det verk­li­gen gäller. Vi uppmanar alla att vara beredda att hjälpa en med­män­ni­ska i nöd – för vem vet, nästa gång kanske det är du som blir räddad.

Intres­se­rad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varu­mär­ke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg till­sam­mans.

Micke Svensson

/

Affärs­ut­veck­la­re & Delägare

Fler case

Kvinna vid skrivbord, orange mugg i förgrund med logotyp Enkla Elbolaget

Att göra det svåra enkelt

Enkla Elbo­la­get

Läs mer

Glad bagare från Urshultsbagarn

Bak­gläd­je på riktigt

Urs­hults­ba­garn

Läs mer