Show the Way – En inspi­re­ran­de väg­vi­sa­re för fram­ti­dens mark­nads­fö­ring 

Den 5:e februari i Karlshamn samlades marknadsförare, kommunikatörer och kreatörer på Östra Piren i Karlshamn för ett fullspäckat event där ny kunskap och nya perspektiv stod i fokus. Show the Way, som eventet kallas, syftar till att ge insikter, verktyg och riktning för hur man bäst möter framtidens utmaningar inom marknadsföring.

Datum

KATEGORI

SKRIVEN AV

GS Admin

Alfred Appelros står på en stor scen och talar, med Way Communications logotyp i bakgrunden. En inspirerande presentation om framtidens marknadsföring.

Show the Way är ett ini­ti­a­tiv från WAY Com­mu­ni­ca­tion, en kom­mu­ni­ka­tions­by­rå som brinner för att hjälpa företag navigera i en för­än­der­lig marknad. Med Show the Way vill vi skapa en platt­form för inspi­ra­tion, kun­skaps­ut­byte och prak­tis­ka verktyg som stöttar företag i att nå nya höjder inom mark­nads­fö­ring och varu­mär­kes­byg­gan­de. 

Huvud­fö­re­lä­sa­re: Johan Eghammer 

Huvud­num­ret för kvällen var den inter­na­tio­nellt erkände kre­a­tö­ren Johan Eghammer. Med nästan 30 års erfa­ren­het på Forsman & Boden­fors – en byrå som gått från att vara en lokal Göte­borgs­fir­ma till att bli en av världens mest hyllade reklam­by­rå­er – gav Johan en unik inblick i hur man bygger fram­gångs­ri­ka varu­mär­ken. Under sin karriär har han bland annat haft nyc­kel­rol­ler som Global Creative Lead, VD och Art Director, samt lett kam­pan­jer för några av världens största varu­mär­ken som Volvo, IKEA, Oatly och Polestar

Under sin före­läs­ning tryckte Johan på vikten av att våga gå mot strömmen. Han under­strök också att: 

  • Rädsla är kre­a­ti­vi­te­tens största fiende: Säker­hets­tänk kan ofta stå i vägen för de mest nyska­pan­de idéerna. 
  • Att göra tvärtom kan vara fram­gångsre­cep­tet: Ibland är det just det modiga – eller rentav ovanliga – valet som ger störst effekt. 
  • Ingen är ett ensamt geni: De riktigt stora fram­gång­ar­na skapas i nära sam­ar­be­ten där flera per­spek­tiv får samverka. 

Take­a­ways för fram­ti­dens mark­nads­fö­ring

  1. Kre­a­ti­vi­tet kräver mod – Del­ta­gar­na påminde varandra om att våga utmana gamla san­ning­ar och ste­re­o­ty­per. 
  1. Vikten av sam­ar­be­te – Starka idéer föds ofta när olika kom­pe­ten­ser och per­spek­tiv kom­bi­ne­ras. 
  1. Bygg rela­tio­ner – Att skapa och under­hål­la lång­sik­ti­ga kund­re­la­tio­ner är vik­ti­ga­re än någonsin. 
  1. Tänk globalt – Oavsett om man är ett lokalt bolag eller inter­na­tio­nell aktör, är nytän­kan­de och anpass­ning för olika mark­na­der en nyckel till framgång. 

Stort tack till alla del­ta­ga­re 

Vi vill rikta ett varmt tack till alla som kom, nät­ver­ka­de och bidrog på eve­ne­mang­et. 
Er närvaro gjorde kvällen till något alldeles extra. 

Fler chanser framöver 

Missade du detta till­fäl­le eller är du sugen på mer inspi­ra­tion? Vi kommer defi­ni­tivt att köra Show the Way igen! Anmäl gärna ditt intresse redan nu för kommande eve­ne­mang och få upp­da­te­ring­ar om nya före­lä­sa­re, teman och datum. 

Till­sam­mans formar vi fram­ti­dens mark­nads­fö­ring. Tack för att ni var med och visade vägen! 

Anmäl ditt intresse till nästa event!

Intresserad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varumärke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg tillsammans.

Alfred Appelros

/

Strateg & Delägare

Fler nyheter

Annette Söby Hermansson sitter leende på en grön soffa med en kopp kaffe i handen, framför en stor vit bokstav "W" på Way Communications kontor.

Nyhet

/

14 maj

Annette Söby Her­mans­son – ny Strateg och Kun­d­an­sva­rig på WAY

Två personer står framför en skärm och håller en presentation under ett Hyper Island-event. Personen till vänster bär mörka kläder och glasögon, medan personen till höger, klädd i ljus skjorta, pratar. Miljön är ljus med stora fönster och gardiner i bakgrunden.

Nyhet

/

25 mar

Kreativt sam­ar­be­te med Hyper Island

Rickard Andersson med står med armarna i kors i en skogsmiljö, iklädd en träningströja och pannband med logotypen 'WAY'. I bakgrunden syns stora vita bokstäver som stavar 'WAY'. Bilden illustrerar vikten av varumärkesstrategi och visuell identitet.

Kommunikation & strategi

/

12 feb

Vad är varu­mär­kes­stra­te­gi?