Getsocial och Rabadang går samman – bildar ny storkoncern inom marknadsföring.

Datum

KATEGORI

SKRIVEN AV

GS Admin

Mikael Svensson, Alfred Appelros, Arvid Wessman och David Appelros, ägare.

De två byråerna Getsocial och Rabadang från Olofström respektive Karlshamn har gått samman under gemensamt ägande i en nybildad koncern. Målet är att bli en ny storspelare inom marknadsföring i södra Sverige.

– Getsocial och Rabadang passar perfekt ihop. Vi kompletterar varandra väl både när det gäller tjänster och erfarenhet. Vi har dessutom väldigt lika kultur och inställning till hur man driver ett framgångsrikt och hållbart företag, säger Alfred Appelros, grundare av Getsocial.

Bolagen backas också upp av starka delägare i form av Per-Anders Johansson och Roger Johansson, med stor erfarenhet av att verka som aktiva ägare för bolag i tillväxt. Per-Anders är känd som grundare av Cimon-koncernen med säte i Karlshamn och Roger kommer senast från en tjänst som VD på Sparbanken i Karlshamn. De tidigare ägarna av respektive bolag blir kvar i verksamheterna.

Initialt kommer de två företagen verka som fristående varumärken men med ett tätt samarbete, för att så småningom bilda ett gemensamt bolag. Bolagens befintliga kunder får enbart positiva förändringar i form av djupare kompetens, bredare tjänsteutbud och större kapacitet. Branschen befinner sig i snabb förändring. AI-utveckling och annan ny teknik behöver kombineras med strategisk kompetens, i en alltmer komplex och spännande värld.

– Sammanslagningen är positiv både för våra kunder och medarbetare. Våra kunder får tillgång till ny kompetens och stor erfarenhet. Samtidigt behåller de den trygghet och de kontaktpersoner de har idag, säger Mikael Svensson, grundare av Rabadang och styrelseordförande i den nya koncernen.

VD för koncernen blir David Appelros, som senast kommer från rollen som byråchef i Getsocial.

– Tillsammans blir vi en av regionens största spelare med kontor i Kristianstad, Karlshamn, Växjö och Stockholm. Vi erbjuder en ovanligt stor bredd och kan därmed leverera ett svårslaget erbjudande. Genom att kombinera våra olika kompetenser kan vi utan tvekan skryta med att vara branschledande, säger David Appelros, tillträdande VD för koncernen.
 

FÖRETAGSFAKTA

Getsocial grundades av näringslivsprofilen Alfred Appelros. Detta gjorde han redan som 20-åring och därefter har Getsocial vuxit snabbt. Bland annat vann bolaget för två år sedan DI Gasells pris som snabbast växande Gasellföretag i Blekinge. Bolaget har sin kärna i digital marknadsföring och var bland annat först i Sverige med en kampanj med AI-genererade bilder förra året.

Rabadang grundades i sin ursprungliga form redan 1998 av Mikael Svensson, som sedan tidigare hade många års erfarenhet från stora reklambyråer i Stockholm och Karlshamn. Rabadang har sedan starten haft en stabil och lönsam tillväxt. Idag är byrån en av södra Sveriges bredaste, med kompetenser inom marknadsföring, webb, sociala medier och 3D.

Den nya koncernen kommer att finnas representerad på de fem orterna Karlshamn, Olofström, Kristianstad, Växjö och Stockholm. Tillsammans omsätter företagen nära 30 miljoner kronor och är strax över 20 anställda.

För mer information, vänligen kontakta Alfred Appelros.
Alfred@getsocial.se
073-848 36 33

Intresserad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varumärke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg tillsammans.

Micke Svensson

/

Affärsutvecklare & Delägare

Fler nyheter

Två personer står framför en skärm och håller en presentation under ett Hyper Island-event. Personen till vänster bär mörka kläder och glasögon, medan personen till höger, klädd i ljus skjorta, pratar. Miljön är ljus med stora fönster och gardiner i bakgrunden.

Nyhet

/

25 mar

Kreativt samarbete med Hyper Island

Alfred Appelros står på en stor scen och talar, med Way Communications logotyp i bakgrunden. En inspirerande presentation om framtidens marknadsföring.

Show the way

/

24 feb

Show the Way – En inspirerande vägvisare för framtidens marknadsföring 

Rickard Andersson med står med armarna i kors i en skogsmiljö, iklädd en träningströja och pannband med logotypen 'WAY'. I bakgrunden syns stora vita bokstäver som stavar 'WAY'. Bilden illustrerar vikten av varumärkesstrategi och visuell identitet.

Kommunikation & strategi

/

12 feb

Vad är varumärkesstrategi?