Bild på en produkt som inte ännu exi­ste­rar.

Kund

Åbro Bryggeri

Tjänst

3D, Pro­duktvi­su­a­li­se­ring

Datum

2020

OM KUNDEN

Om du ser någon av Åbros pro­dukt­bil­der så är det troligen vi som har gjort dem i 3D. Vi har genom åren pro­du­ce­rat flera hundra av Åbros pro­dukt­bil­der på glas­flas­kor, burkar, PET-flaskor och mycket annat. Oftast exi­ste­rar bara pro­duk­tens design på rit­bor­det när vi tar över och gör bilderna i 3D. Fördelen med 3D-tekniken är att man kan ta fram en bild som har samma ljus­sätt­ning varje gång och som kan återge effekter som är svåra eller omöjliga när man foto­gra­fe­rar. För ett tag sedan sa Åbro till oss ”Ni kan inte ana hur mycket tid och pengar ni har sparat åt oss”. Det är vi väldigt stolta över.

UTMA­NING­EN

Det är höga krav på att pro­dukt­bil­den ska se rea­lis­tisk ut och det är helt olika krav beroende på om den ska användas till mark­nads­fö­ring eller som infor­ma­tions­bild till System­bo­la­get. När man pro­du­ce­rar en ny pro­dukt­bild är det viktigt att den helt stämmer överens med tidigare pro­du­ce­ra­de pro­duk­ter i samma serie.

LÖS­NING­EN

Ett vanligt scenario är att vi får ett tryc­ko­ri­gi­nal på en ny design för en burk, flaska eller en annan produkt. Om vi tex redan tidigare har gjort en flaska med samma form och färg kan vi åter­an­vän­da material, färg, ljus­sätt­ning mm för att skapa en flaska med ny etikett som helt stämmer överens med tidigare pro­du­ce­ra­de pro­duk­ter i samma serie. Resultat. blir fan­tas­tiskt och skulle inte vara möjligt att åstad­kom­ma med någon annan teknik än 3D.

Resultat.

Vårt sam­ar­be­te med Åbro har resul­te­rat i en effektiv process för att skapa pro­dukt­bil­der med ena­stå­en­de realism. Med 3D-teknik kan vi möta olika krav – från mark­nads­fö­ring till infor­ma­tions­bil­der – sam­ti­digt som vi säker­stäl­ler enhet­lig­het i hela pro­dukt­se­ri­er genom att åter­an­vän­da material och inställ­ning­ar.

Att Åbro själva lyfter hur mycket tid och pengar vårt arbete har sparat åt dem är ett bevis på att vår lösning inte bara leve­re­rar perfekta resultat utan också skapar verklig nytta.

Intres­se­rad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varu­mär­ke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg till­sam­mans.

Micke Svensson

/

Affärs­ut­veck­la­re & Delägare

Fler case

Kvinna vid skrivbord, orange mugg i förgrund med logotyp Enkla Elbolaget

Att göra det svåra enkelt

Enkla Elbo­la­get

Läs mer

Solpark fårever, bildmaterial från en kampanj för European Energy

Solpark fårever

European Energy

Läs mer