Get­so­ci­al och Rabadang går samman – bildar ny stor­kon­cern inom mark­nads­fö­ring.

Datum

KATEGORI

SKRIVEN AV

GS Admin

Mikael Svensson, Alfred Appelros, Arvid Wessman och David Appelros, ägare.

De två byråerna Get­so­ci­al och Rabadang från Olofström respek­ti­ve Karls­hamn har gått samman under gemen­samt ägande i en nybildad koncern. Målet är att bli en ny stor­spe­la­re inom mark­nads­fö­ring i södra Sverige.

– Get­so­ci­al och Rabadang passar perfekt ihop. Vi kom­plet­te­rar varandra väl både när det gäller tjänster och erfa­ren­het. Vi har dessutom väldigt lika kultur och inställ­ning till hur man driver ett fram­gångs­rikt och hållbart företag, säger Alfred Appelros, grundare av Get­so­ci­al.

Bolagen backas också upp av starka delägare i form av Per-Anders Johans­son och Roger Johans­son, med stor erfa­ren­het av att verka som aktiva ägare för bolag i tillväxt. Per-Anders är känd som grundare av Cimon-kon­cer­nen med säte i Karls­hamn och Roger kommer senast från en tjänst som VD på Spar­ban­ken i Karls­hamn. De tidigare ägarna av respek­ti­ve bolag blir kvar i verk­sam­he­ter­na.

Initialt kommer de två före­ta­gen verka som fri­ståen­de varu­mär­ken men med ett tätt sam­ar­be­te, för att så små­ning­om bilda ett gemen­samt bolag. Bolagens befint­li­ga kunder får enbart positiva för­änd­ring­ar i form av djupare kom­pe­tens, bredare tjäns­te­ut­bud och större kapa­ci­tet. Bran­schen befinner sig i snabb för­änd­ring. AI-utveck­ling och annan ny teknik behöver kom­bi­ne­ras med stra­te­gisk kom­pe­tens, i en alltmer komplex och spän­nan­de värld.

– Sam­man­slag­ning­en är positiv både för våra kunder och med­ar­be­ta­re. Våra kunder får tillgång till ny kom­pe­tens och stor erfa­ren­het. Sam­ti­digt behåller de den trygghet och de kon­takt­per­so­ner de har idag, säger Mikael Svensson, grundare av Rabadang och sty­rel­se­ord­fö­ran­de i den nya kon­cer­nen.

VD för kon­cer­nen blir David Appelros, som senast kommer från rollen som byråchef i Get­so­ci­al.

– Till­sam­mans blir vi en av regi­o­nens största spelare med kontor i Kristi­an­stad, Karls­hamn, Växjö och Stock­holm. Vi erbjuder en ovanligt stor bredd och kan därmed leverera ett svårsla­get erbju­dan­de. Genom att kom­bi­ne­ra våra olika kom­pe­ten­ser kan vi utan tvekan skryta med att vara branschle­dan­de, säger David Appelros, till­trä­dan­de VD för kon­cer­nen.
 

FÖRE­TAGS­FAK­TA

Get­so­ci­al grun­da­des av närings­livs­pro­fi­len Alfred Appelros. Detta gjorde han redan som 20-åring och därefter har Get­so­ci­al vuxit snabbt. Bland annat vann bolaget för två år sedan DI Gasells pris som snabbast växande Gasell­fö­re­tag i Blekinge. Bolaget har sin kärna i digital mark­nads­fö­ring och var bland annat först i Sverige med en kampanj med AI-gene­re­ra­de bilder förra året.

Rabadang grun­da­des i sin ursprung­li­ga form redan 1998 av Mikael Svensson, som sedan tidigare hade många års erfa­ren­het från stora reklam­by­rå­er i Stock­holm och Karls­hamn. Rabadang har sedan starten haft en stabil och lönsam tillväxt. Idag är byrån en av södra Sveriges bredaste, med kom­pe­ten­ser inom mark­nads­fö­ring, webb, sociala medier och 3D.

Den nya kon­cer­nen kommer att finnas repre­sen­te­rad på de fem orterna Karls­hamn, Olofström, Kristi­an­stad, Växjö och Stock­holm. Till­sam­mans omsätter före­ta­gen nära 30 miljoner kronor och är strax över 20 anställ­da.

För mer infor­ma­tion, vänligen kontakta Alfred Appelros.
Alfred@getsocial.se
073–848 36 33

Intresserad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varumärke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg tillsammans.

Micke Svensson

/

Affärsutvecklare & Delägare

Fler nyheter

Exempelbilder från AI-kampanj för Sweden Rock

Kommunikation & strategi

/

27 okt

När AI mötte rock’n’roll

Besökare minglar i en lounge under ASSA ABLOYs ‘Boosta i Kosta’; två blå uniformerade kartongfigurer i förgrunden och programskärmar i bakgrunden.
/

26 sep

Boosta i Kosta – ASSA ABLOY samlade bran­schen i Glas­ri­ket

Erik Modig föreläser på Show The Way 2025

Show the way

/

16 jun

Show The Way – Så vinner du kampen om uppmärk­samheten med Erik Modig