The real deal.

Kund

Shady Burgers

Tjänst

Varu­mär­kes­stra­te­gi / Paid Social

Datum

2023

fyra personer som trycker i sig hamburgare

OM KUNDEN

Shady Burgers är en snabb­väx­an­de pre­mi­um­bur­gar-kedja med fyra restau­rang­er i lika många städer. Shady är inget fuffens eller flåd, bara riktigt goda burgare och “inget jävla trams” som grun­dar­na brukar säga.

UTMA­NING­EN

För att öka kän­ne­do­men om varu­mär­ket och inflödet av kunder på Shadys två senaste restau­rang­er i Skåne och Blekinge fick vi nöjet att göra en varu­mär­kes­a­na­lys och en stra­te­gisk plan. Utma­ning­en visade sig större än så då få kände till kedjan, vad de står för, eller varför ett mål mat kostar mer än på snabb­mats­stäl­len.

LÖS­NING­EN

Genom att ta ett hel­hets­grepp ringade vi in Shady Burgers varu­mär­ke och pro­duk­ter i det nyska­pa­de kon­cep­tet “The Real Deal”. Målet var att ge kunderna en känsla för den pre­mi­um­kva­li­té som Shady Burgers erbjuder i sina pro­duk­ter med de allra bästa svenska råva­ror­na. Kon­cep­tet inklu­de­rar allt från ett manifest, till Shadys nya tona­li­tet, copy och filmer. Därefter sattes en medi­astra­te­gi och en paid social-kampanj skapades i flera steg.

Intres­se­rad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varu­mär­ke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg till­sam­mans.

Alfred Appelros

/

Strateg & Delägare

Fler case

Kvinna vid skrivbord, orange mugg i förgrund med logotyp Enkla Elbolaget

Att göra det svåra enkelt

Enkla Elbo­la­get

Läs mer

Glad bagare från Urshultsbagarn

Bak­gläd­je på riktigt

Urs­hults­ba­garn

Läs mer