The real deal.
OM KUNDEN
Shady Burgers är en snabbväxande premiumburgar-kedja med fyra restauranger i lika många städer. Shady är inget fuffens eller flåd, bara riktigt goda burgare och “inget jävla trams” som grundarna brukar säga.
UTMANINGEN
För att öka kännedomen om varumärket och inflödet av kunder på Shadys två senaste restauranger i Skåne och Blekinge fick vi nöjet att göra en varumärkesanalys och en strategisk plan. Utmaningen visade sig större än så då få kände till kedjan, vad de står för, eller varför ett mål mat kostar mer än på snabbmatsställen.
LÖSNINGEN
Genom att ta ett helhetsgrepp ringade vi in Shady Burgers varumärke och produkter i det nyskapade konceptet “The Real Deal”. Målet var att ge kunderna en känsla för den premiumkvalité som Shady Burgers erbjuder i sina produkter med de allra bästa svenska råvarorna. Konceptet inkluderar allt från ett manifest, till Shadys nya tonalitet, copy och filmer. Därefter sattes en mediastrategi och en paid social-kampanj skapades i flera steg.
No results found.