Lära för livet.

Kund

Raoul Wallenbergskolorna

Tjänst

Varumärkesstrategi / Grafisk identitet

Datum

2024

Barn i klassrum på Raoul Wallenbergskolan

OM KUNDEN

Raoul Wallenbergskolorna är en etablerad friskolekoncern som erbjuder utbildning från förskola till årskurs 9, med ambitiösa planer på att expandera till gymnasieskolor. Med över 20 enheter i Sverige och internationellt är deras mål att ge varje barn och elev bästa möjliga förutsättningar för lärande och personlig utveckling, samtidigt som de rustas för framtida utmaningar både nationellt och globalt.

UTMANINGEN

Trots att verksamheten levererade utmärkta resultat och upprätthöll en hög kvalitet, var kännedomen om varumärket låg. Raoul Wallenbergskolorna behövde en tydligare profil och ett starkare varumärke för att spegla sina framgångar och värden – både internt och externt.

LÖSNINGEN

Vi genomförde ett omfattande varumärkescase som lade grunden för en långsiktig och strategisk utveckling av varumärket. Arbetet inleddes med att definiera och förfina deras vision, mission och värdegrund. Vi utförde också en nulägesanalys för att få en djupare förståelse för hur verksamheten uppfattas av olika intressentgrupper.
Med dessa insikter tog vi fram en ny kommunikationsplan och en uppdaterad grafisk profil som speglar deras ambitioner och kvaliteter. 
Ett utdrag av grafiskt material för Raoul Wallenbergskolan

Resultat.

Genom vårt arbete har Raoul Wallenbergskolorna fått ett stärkt varumärke som bättre reflekterar deras värden och resultat. De står nu rustade för att möta både nya utmaningar och framtida tillväxt.
Grafiskt material och foldrar för Raoul Wallenbergskolan

Intresserad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varumärke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg tillsammans.

Alfred Appelros

/

Strateg & Delägare

Fler case

Glad bagare från Urshultsbagarn

Bakglädje på riktigt

Urshultsbagarn

Läs mer

Med hjärtat på det rätta stället

Techmedico

Läs mer