Efterklok.

Kund

Länsförsäkring Kronoberg

Tjänst

Konceptutveckling / Mediastrategi / Paid Social

Datum

2022

cykelhjul utan cykel, fastlåst i cykelställ

OM KUNDEN

Länsförsäkring Kronoberg är ett lokalt förankrat och kundägt bolag inom bank och försäkring i Kronobergs län. Med det personliga mötet och kundernas behov i fokus arbetar Länsförsäkring Kronoberg utifrån övertygelsen att verka så nära sina kunder som möjligt.

UTMANINGEN

Samtidigt som landets studenter väntade på sitt antagningsbesked från Linnéuniversitetet i Växjö fick vi i uppdrag att ta fram ett koncept som skulle få studenterna att skaffa sig en ordentlig hemförsäkring. Studenter mellan 18-35 år är den kräsnaste målgruppen när det kommer till försäkringar och Länsförsäkring Kronoberg saknade en väg för att nå ut till dem.

LÖSNINGEN

Genom att prata samma språk, sticka ut och skapa sammanhang som var lättbegripliga tog vi fram huvudbudskapet Efterklok. Utifrån detta skapades ett koncept närmre ett undervarumärke till Länsförsäkring Kronoberg. Det gavs liv genom en logga, visuell identitet, tonalitet, merchandise, PR-events, landningssida, mediastrategi och paid social. För att fånga allvaret utan att tappa målgruppens intresse förpackades flera skadesituationer i ett sociala medier-vänligt format med en unik tonalitet, rapp copy och egen identitet. Resultat. blev ett praktexempel på hur egenskaper som står i motsats till varandra faktiskt kan mötas i symbios.
mockups på hur det kan se ut i mobil

Intresserad av att veta mer?

Hör av dig till oss för att prata om hur vi kan hjälpa ditt varumärke att växa. Vi finns här för att svara på dina frågor och ta nästa steg tillsammans.

Alfred Appelros

/

Strateg & Delägare

Fler case

Glad bagare från Urshultsbagarn

Bakglädje på riktigt

Urshultsbagarn

Läs mer

Med hjärtat på det rätta stället

Techmedico

Läs mer